Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec aut se spalovacím motorem?

25. 11. 2016 12:42:15
Německá spolková rada navrhla zakázat prodej aut se spalovacími motory od roku 2030. To prosím není vtip.

Když jsem si tuto zprávu přečetl, hned mne napadla paralela s německým odklonem od jaderné energetiky. Jakkoli absurdně konec jádra před lety z německých úst zněl, skutečně je zaváděn do praxe.

Nyní tedy došlo i na klasické automobily s benzínovým či naftovým pohonem. V tuto chvíli měla spolková rada „pouze“ požádat Evropskou unii o vytvoření nařízení, které by zakázalo spalovací motory v EU od roku 2030. Jedná se tedy zatím o pouhou žádost, ta nám ale ukazuje jasný směr, kterým se Německo (a potažmo celá EU) bude v oblasti automobilů a jejich legislativy ubírat. Je možné, že datum se ještě v průběhu vyjednávání posune. Rok 2030 se sice zdá vzdáleným, ale z hlediska nastavení průmyslu a trhu je to jen stěží představitelný cíl.

Čtu-li v souvislosti s Německem o naftě, nemohu si nevzpomenout na stále ještě živou kauzu Dieselgate. Důsledkem jsou propady prodejů dieselových aut a výhled na přísnější emisní limity. Dieslové motory se nebudou výrobcům vyplácet. Přidáme-li k tomu německý nápad na postupné zvyšování daní na naftu, možná se opravdu dočkáme konce tohoto pohonu.

V mnoha evropských zemích existuje silná finanční podpora ze strany státu při nákupu elektroautomobilů či vozů s jiným alternativním pohonem. U nás už taková státní podpora také začíná, byť se jedná zatím spíše o podporu např. obcím při nákupu minibusů či komunální techniky. V budoucnu tedy podle výše uvedených signálů můžeme dle mého názoru počítat ze strany EU s větší podporou koupě alternativních pohonů, s dražší naftou a benzínem či s vyšším zdaněním aut se spalovacími motory.

Ať už bude naše automobilová budoucnost jakákoli, lakmusovým papírkem dle mého názoru bude vývoj u dieslových motorů. Vývoj na jejich trhu nám ukáže, jak dlouho do aut budeme ještě tankovat a od kdy už budeme auta strkat přes noc do zásuvky.

Autor: Miloš Babiš | pátek 25.11.2016 12:42 | karma článku: 15.40 | přečteno: 901x

Další články blogera

Miloš Babiš

Institut prohlížitele včelstev nově najde oporu v zákoně

Nový návrh veterinárního zákona, který právě projednává Poslanecká sněmovna, přináší ukotvení postavení tzv. prohlížitele včelstev.

18.5.2017 v 11:03 | Karma článku: 9.19 | Přečteno: 693 | Diskuse

Miloš Babiš

Dáte si ležák nebo plné pivo? Raději dvanáctku...

I tak může vypadat objednávka piva v restauraci. Nedávno jsme na toto téma (jak jinak než u piva) zavedli s přáteli diskuzi.

26.4.2017 v 11:14 | Karma článku: 17.17 | Přečteno: 1000 | Diskuse

Miloš Babiš

Nákup potravin – strávit čas nad zjišťováním informací nebo nehledět na bezpečnost?

Jak se vyhnout nevhodným potravinám bez studování rozsáhlých předpisů, jejichž znalost je navíc v případě, že je výrobce nebo distributor nedodržuje, vlastně k ničemu.

5.4.2017 v 11:08 | Karma článku: 5.64 | Přečteno: 238 | Diskuse

Miloš Babiš

Zemi původu potraviny často na obalu hledáme marně

Původ potravin zajímá Čechy stále více. Jeho zjištění však není jednoduchou záležitostí a pohled na etiketu u většiny produktů nestačí. Značení země původu je totiž povinné jen u některých potravinových výrobků.

28.3.2017 v 13:06 | Karma článku: 8.68 | Přečteno: 343 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Karel Schweitzer

Lež má krátké nohy, pane Rovenský

Asi k nikomu nemám tak zvláštní vztah jako k ekologickým aktivistům. Jsou mezi nimi totiž zajímaví lidé, kteří s nadšením bojují proti špinavostem, ale i podivní lidé, jejichž chování má blízko k manipulaci a účelové lži.

18.9.2017 v 10:53 | Karma článku: 29.40 | Přečteno: 1404 | Diskuse

Mirek Matyáš

To je on! Mého srdce šampion!

Malý elektromobil jsme do firmy zapůjčili poté, co jsme zjistili, že dojezd eGolfu je pro naše potřeby až až. Je menší, ale kupodivu nám vyhovuje lépe.

8.9.2017 v 8:53 | Karma článku: 8.53 | Přečteno: 439 | Diskuse

Ondra Kňava

Díky antioxidantům žena přišla o plíce

Zdrcující sílu antioxidantů poznala 39letá žena z Příbrami. Častá nachlazení a s tím spojená pracovní neschopnost, přiměly Jiřinu (39) k samostudiu.

7.9.2017 v 9:05 | Karma článku: 24.33 | Přečteno: 1913 | Diskuse

Mirek Matyáš

Straší, ale jede! - jaké je to s eGolfem?

Postřehy z dvouměsíční práce s eGolfem. Kam to šlo, tam elektromobilem. Kam to nešlo, tam spalovákem nebo vlakem. Bratislava elektromobilem, Praha elektromobilem, Ústí n/L elektromobilem, Maďarsko elektromobilem - a Ostrava vlakem.

6.9.2017 v 8:56 | Karma článku: 10.91 | Přečteno: 426 | Diskuse

Mirek Matyáš

Horor pro elektromobilisty - mrazivá jízda bez topení!

Dnes budu psát o tom, jak hororová může být cesta elektromobilem, který neznáte, a nemáte ho tak pořádně odzkoušený. A ještě k tomu cesta v mrazivé noci!

4.9.2017 v 9:46 | Karma článku: 34.86 | Přečteno: 5349 | Diskuse
Počet článků 53 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 505

Poslanec Parlamentu České republiky; Člen výboru pro životní prostředí; Člen podvýboru pro financování péče o životní prostředí; Člen podvýboru pro myslivost, rybářství, včelařství, zahrádkářství a chovatelství; Člen hnutí ANO 2011.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.