Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L18u24b95o59š 20K12r86i55m58l 4907964130595

Ano, to je všechno hezké, ale co bude dělat cca 45% evropské pracovní síly, která je závislá na automobilovém průmyslu, ropném průmyslu, těžkém průmyslu dodávajícím výrobcům a nakonec co budeme dělat s frakcemi z ropy - benzínem a naftou? Rudé mozky v EU a DE vymysleli zase pěknou blbost.

0/0
25.11.2016 22:04

T26o72m19á67š 27D11v81o59ř64á74k 6697975563617

Montování elektromobilů nevyžaduje o nic méně lidské síly než montování aut se spalovacím motorem. A vývoj je také srovnatelně náročný.

A o osud benzínu a nafty bych se nebál. Co se vlastně dnes dělá s petrolejem? Ať už se s benzínem a naftou bude dělat cokoliv, tak to bude lepší než spalování ve městech lidem přímo pod nosem.

0/−1
26.11.2016 2:37

Z97b45y31n23ě68k 64H84l85á16s54n49ý 3364257795559

Nafta už v Německu pomalu končí.

0/0
25.11.2016 19:12

M66i61l33a73n 31S95t85e46h85l45í60k 7290369713921

Myslím si, že je to logický vývoj. V roce 2030 (ale nejspíš mnohem dříve) budou určitě k dispozici mnohem kvalitnější baterie, zejména pokud jde o jejich kapacitu, hmotnost a rychlost nabíjení. Problémem pak nejspíš nebude samotný provoz elektromobilů, ale dostatek elektrické energie. Provozovatelé jaderných elektráren na tom budou v tomto směru určitě lépe.

0/0
25.11.2016 16:00

T82o89m55á26š 10D48v14o51ř70á86k 6787695163567

Dostatek elektrické energie rozhodně problém nebude. Na současný vozový park ČR by v případě okamžitého a úplného přechodu na elektromobily stačilo 1-2 Temelíny, což je v podstatě současný vývoz.

Nevím, jestli budou v roce 2030 baterie o tolik lehčí, ale rozhodně by měly být mnohem levnější. Muskovi se je zatím daří zlevňovat o nějakých 10 - 15 % ročně, takže kdyby mu to tempo vydrželo, tak by opravdu v té době měly být baterie oproti dnešku velmi levné.

+1/0
25.11.2016 16:09

J43a53n 79H85r73u28z88a 8334468379357

Takn proč má ta auta tak drahá, když každým rokem zlevňuje o 15% a za pár let bude asi kupujícímu doplácet když si vyzvedne jeho kchár.;-D

+1/0
25.11.2016 17:24

Z36b52y47n32ě23k 47H83l46á12s13n78ý 3484457195499

Až rozjedete na louce výrobu aut na který se bude čekat, tak to budete vědět taky. ;-D

0/0
25.11.2016 19:06

T20o27m79á93š 44D32v66o56ř61á98k 6337935103287

Protože v současnosti se pořád ceny baterií pohybují kolem 200 $/kWh (u Tesly, ostatní jsou údajně o něco pozadu), tedy asi 10.000 Kč/kWh. Přitom i malé městské vozítko potřebuje kolem 20 kWh na dojezd kolem 200 km. Tedy se stále bavíme o nějakých 200 tisících Kč jen za baterie, a to ještě bez DPH.

Velké elektromobily mají ale klidně baterie na 60-100 kWh, tedy 600.000 Kč - milion Kč bez DPH. Proto ty šílené ceny.

Kdyby ale současný trend pokračoval až do roku 2030, tak bychom se mohli dočkat cen baterií minimálně 4x nižších než dnes. Baterie v malém autě by nestály víc než 50.000 Kč, což je podobné jako příplatek za nafťák. Optimistická varianta potom předpokládá dokonce 8násobný pokles cen. Ale je jasné, že 13 let dopředu nikdo nevidí.

0/−1
26.11.2016 2:30

T54o60m76á17š 41D62v46o10ř71á32k 6517695303957

Grr, 200 x 25 je 5.000, ne 10.000, takže ceny v Kč prosím vydělil 2. Na druhou stranu, industry average je prý 350 $/kWh, takže to nakonec možná je s tou chybou blíž pravdě (mimo Teslu).

0/0
26.11.2016 3:26

L38a63d58i44s63l16a70v 37J34í23l42e35k 9172979862541

Kromě ekologické stránky budou mít nastupující elektromobily i dopad v oblasti mezinárodní politiky. Povedou k poklesu zájmu o ropu, tím klese její cena a klesnou příjmy určitým zemím.

0/0
25.11.2016 15:51



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.