Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L49u68b38o19š 90K88r24i29m83l 4807344800255

Ano, to je všechno hezké, ale co bude dělat cca 45% evropské pracovní síly, která je závislá na automobilovém průmyslu, ropném průmyslu, těžkém průmyslu dodávajícím výrobcům a nakonec co budeme dělat s frakcemi z ropy - benzínem a naftou? Rudé mozky v EU a DE vymysleli zase pěknou blbost.

0/0
25.11.2016 22:04

T89o35m91á48š 91D21v51o66ř78á45k 6677835473347

Montování elektromobilů nevyžaduje o nic méně lidské síly než montování aut se spalovacím motorem. A vývoj je také srovnatelně náročný.

A o osud benzínu a nafty bych se nebál. Co se vlastně dnes dělá s petrolejem? Ať už se s benzínem a naftou bude dělat cokoliv, tak to bude lepší než spalování ve městech lidem přímo pod nosem.

0/−1
26.11.2016 2:37

Z64b27y45n39ě17k 11H42l83á45s16n73ý 3584137925969

Nafta už v Německu pomalu končí.

0/0
25.11.2016 19:12

M60i55l39a14n 37S30t98e11h15l78í70k 7400569693321

Myslím si, že je to logický vývoj. V roce 2030 (ale nejspíš mnohem dříve) budou určitě k dispozici mnohem kvalitnější baterie, zejména pokud jde o jejich kapacitu, hmotnost a rychlost nabíjení. Problémem pak nejspíš nebude samotný provoz elektromobilů, ale dostatek elektrické energie. Provozovatelé jaderných elektráren na tom budou v tomto směru určitě lépe.

0/0
25.11.2016 16:00

T69o34m52á64š 58D11v48o50ř27á79k 6817165893847

Dostatek elektrické energie rozhodně problém nebude. Na současný vozový park ČR by v případě okamžitého a úplného přechodu na elektromobily stačilo 1-2 Temelíny, což je v podstatě současný vývoz.

Nevím, jestli budou v roce 2030 baterie o tolik lehčí, ale rozhodně by měly být mnohem levnější. Muskovi se je zatím daří zlevňovat o nějakých 10 - 15 % ročně, takže kdyby mu to tempo vydrželo, tak by opravdu v té době měly být baterie oproti dnešku velmi levné.

+1/0
25.11.2016 16:09

J73a43n 17H57r69u28z88a 8384798199137

Takn proč má ta auta tak drahá, když každým rokem zlevňuje o 15% a za pár let bude asi kupujícímu doplácet když si vyzvedne jeho kchár.;-D

+1/0
25.11.2016 17:24

Z64b26y39n59ě45k 69H84l23á22s46n48ý 3154487435959

Až rozjedete na louce výrobu aut na který se bude čekat, tak to budete vědět taky. ;-D

0/0
25.11.2016 19:06

T22o15m21á34š 55D24v19o25ř41á45k 6637815863517

Protože v současnosti se pořád ceny baterií pohybují kolem 200 $/kWh (u Tesly, ostatní jsou údajně o něco pozadu), tedy asi 10.000 Kč/kWh. Přitom i malé městské vozítko potřebuje kolem 20 kWh na dojezd kolem 200 km. Tedy se stále bavíme o nějakých 200 tisících Kč jen za baterie, a to ještě bez DPH.

Velké elektromobily mají ale klidně baterie na 60-100 kWh, tedy 600.000 Kč - milion Kč bez DPH. Proto ty šílené ceny.

Kdyby ale současný trend pokračoval až do roku 2030, tak bychom se mohli dočkat cen baterií minimálně 4x nižších než dnes. Baterie v malém autě by nestály víc než 50.000 Kč, což je podobné jako příplatek za nafťák. Optimistická varianta potom předpokládá dokonce 8násobný pokles cen. Ale je jasné, že 13 let dopředu nikdo nevidí.

0/−1
26.11.2016 2:30

T42o41m54á42š 60D92v83o18ř90á81k 6197955923777

Grr, 200 x 25 je 5.000, ne 10.000, takže ceny v Kč prosím vydělil 2. Na druhou stranu, industry average je prý 350 $/kWh, takže to nakonec možná je s tou chybou blíž pravdě (mimo Teslu).

0/0
26.11.2016 3:26

L48a34d37i68s24l73a16v 83J26í55l63e88k 9552109972241

Kromě ekologické stránky budou mít nastupující elektromobily i dopad v oblasti mezinárodní politiky. Povedou k poklesu zájmu o ropu, tím klese její cena a klesnou příjmy určitým zemím.

0/0
25.11.2016 15:51



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.