- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ano, to je všechno hezké, ale co bude dělat cca 45% evropské pracovní síly, která je závislá na automobilovém průmyslu, ropném průmyslu, těžkém průmyslu dodávajícím výrobcům a nakonec co budeme dělat s frakcemi z ropy - benzínem a naftou? Rudé mozky v EU a DE vymysleli zase pěknou blbost.
Montování elektromobilů nevyžaduje o nic méně lidské síly než montování aut se spalovacím motorem. A vývoj je také srovnatelně náročný.
A o osud benzínu a nafty bych se nebál. Co se vlastně dnes dělá s petrolejem? Ať už se s benzínem a naftou bude dělat cokoliv, tak to bude lepší než spalování ve městech lidem přímo pod nosem.
Nafta už v Německu pomalu končí.
Myslím si, že je to logický vývoj. V roce 2030 (ale nejspíš mnohem dříve) budou určitě k dispozici mnohem kvalitnější baterie, zejména pokud jde o jejich kapacitu, hmotnost a rychlost nabíjení. Problémem pak nejspíš nebude samotný provoz elektromobilů, ale dostatek elektrické energie. Provozovatelé jaderných elektráren na tom budou v tomto směru určitě lépe.
Dostatek elektrické energie rozhodně problém nebude. Na současný vozový park ČR by v případě okamžitého a úplného přechodu na elektromobily stačilo 1-2 Temelíny, což je v podstatě současný vývoz.
Nevím, jestli budou v roce 2030 baterie o tolik lehčí, ale rozhodně by měly být mnohem levnější. Muskovi se je zatím daří zlevňovat o nějakých 10 - 15 % ročně, takže kdyby mu to tempo vydrželo, tak by opravdu v té době měly být baterie oproti dnešku velmi levné.
Kromě ekologické stránky budou mít nastupující elektromobily i dopad v oblasti mezinárodní politiky. Povedou k poklesu zájmu o ropu, tím klese její cena a klesnou příjmy určitým zemím.