Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L69u96b20o38š 84K92r63i79m76l 4117524200755

Ano, to je všechno hezké, ale co bude dělat cca 45% evropské pracovní síly, která je závislá na automobilovém průmyslu, ropném průmyslu, těžkém průmyslu dodávajícím výrobcům a nakonec co budeme dělat s frakcemi z ropy - benzínem a naftou? Rudé mozky v EU a DE vymysleli zase pěknou blbost.

0/0
25.11.2016 22:04

T96o50m33á61š 96D63v23o92ř75á43k 6367965303357

Montování elektromobilů nevyžaduje o nic méně lidské síly než montování aut se spalovacím motorem. A vývoj je také srovnatelně náročný.

A o osud benzínu a nafty bych se nebál. Co se vlastně dnes dělá s petrolejem? Ať už se s benzínem a naftou bude dělat cokoliv, tak to bude lepší než spalování ve městech lidem přímo pod nosem.

0/−1
26.11.2016 2:37

Z24b59y32n43ě90k 20H56l35á89s86n78ý 3144307765929

Nafta už v Německu pomalu končí.

0/0
25.11.2016 19:12

M21i85l68a61n 16S10t66e42h39l55í61k 7940139923631

Myslím si, že je to logický vývoj. V roce 2030 (ale nejspíš mnohem dříve) budou určitě k dispozici mnohem kvalitnější baterie, zejména pokud jde o jejich kapacitu, hmotnost a rychlost nabíjení. Problémem pak nejspíš nebude samotný provoz elektromobilů, ale dostatek elektrické energie. Provozovatelé jaderných elektráren na tom budou v tomto směru určitě lépe.

0/0
25.11.2016 16:00

T82o40m63á67š 49D30v54o67ř61á10k 6287715593457

Dostatek elektrické energie rozhodně problém nebude. Na současný vozový park ČR by v případě okamžitého a úplného přechodu na elektromobily stačilo 1-2 Temelíny, což je v podstatě současný vývoz.

Nevím, jestli budou v roce 2030 baterie o tolik lehčí, ale rozhodně by měly být mnohem levnější. Muskovi se je zatím daří zlevňovat o nějakých 10 - 15 % ročně, takže kdyby mu to tempo vydrželo, tak by opravdu v té době měly být baterie oproti dnešku velmi levné.

+1/0
25.11.2016 16:09

J82a92n 42H45r98u64z56a 8664458249357

Takn proč má ta auta tak drahá, když každým rokem zlevňuje o 15% a za pár let bude asi kupujícímu doplácet když si vyzvedne jeho kchár.;-D

+1/0
25.11.2016 17:24

Z57b27y91n86ě39k 24H53l41á36s13n47ý 3494627375729

Až rozjedete na louce výrobu aut na který se bude čekat, tak to budete vědět taky. ;-D

0/0
25.11.2016 19:06

T65o28m17á60š 86D38v16o95ř55á62k 6287585133387

Protože v současnosti se pořád ceny baterií pohybují kolem 200 $/kWh (u Tesly, ostatní jsou údajně o něco pozadu), tedy asi 10.000 Kč/kWh. Přitom i malé městské vozítko potřebuje kolem 20 kWh na dojezd kolem 200 km. Tedy se stále bavíme o nějakých 200 tisících Kč jen za baterie, a to ještě bez DPH.

Velké elektromobily mají ale klidně baterie na 60-100 kWh, tedy 600.000 Kč - milion Kč bez DPH. Proto ty šílené ceny.

Kdyby ale současný trend pokračoval až do roku 2030, tak bychom se mohli dočkat cen baterií minimálně 4x nižších než dnes. Baterie v malém autě by nestály víc než 50.000 Kč, což je podobné jako příplatek za nafťák. Optimistická varianta potom předpokládá dokonce 8násobný pokles cen. Ale je jasné, že 13 let dopředu nikdo nevidí.

0/−1
26.11.2016 2:30

T16o25m94á49š 41D91v12o61ř79á31k 6847745393337

Grr, 200 x 25 je 5.000, ne 10.000, takže ceny v Kč prosím vydělil 2. Na druhou stranu, industry average je prý 350 $/kWh, takže to nakonec možná je s tou chybou blíž pravdě (mimo Teslu).

0/0
26.11.2016 3:26

L41a45d52i79s18l36a97v 38J59í83l36e95k 9502309462341

Kromě ekologické stránky budou mít nastupující elektromobily i dopad v oblasti mezinárodní politiky. Povedou k poklesu zájmu o ropu, tím klese její cena a klesnou příjmy určitým zemím.

0/0
25.11.2016 15:51



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.